Какво е локализация на уеб страници и какви са ползите от нея?
Трудно ви е да намирате клиенти извън границите на собствената си страна?
Ако таргетирането на нови клиенти ви се струва непосилна задача, има нещо, което ще ви улесни – локализацията на вашата уеб страница. Тя е правилното решение за достигане до нови потребители, чрез което ще преодолеете езиковата бариера и ще разширите бизнеса си и в чужбина.
Какво е локализация?
Локализацията (от английски locale – място, на което нещо се случва или се намира) е процес на превод и културна адаптация на продукт или услуга за определени страни, региони или социални групи. Този процес акцентира върху преодоляване на различията между отделните пазари, които се дължат на езиковите бариери. Езиковата локализация не обхваща единствено превод на продукта, но предполага и задълбочено проучване на целевата култура с оглед правилното му адаптиране към нуждите на потребителите в различни географски ширини. Локализацията понякога се отбелязва със съкращението „L10N“ (като латинската буква L е следвана от още десет букви и N).
Какво ще спечелите от локализацията на вашата уеб страница?
-
Възможност вашите продукти и услуги да достигнат до милиони нови клиенти
Английската езикова версия отдавна не е достатъчна за популяризиране на даден бранд, продукт или услуга. Независимата организация „Common sense advisory“ провежда проучване между 2430 потребители в осем държави с цел да разбере как езикът се отразява на тяхното поведение, когато пазаруват онлайн (Can’t Read, Won’t Buy: Why Language Matters on Global Websites).
Резултатите от проучването показват, че 72,1% от интернет потребителите прекарват времето си в разглеждане уеб страници, които са на техния роден език. 72,4% твърдят, че е много по-вероятно да купят продукт или услуга, ако информацията за тях е предоставена на матерния им език. 56,2% посочват, че информацията на родния им език е много по-важна от цената. В днешно време само 27% от интернет потребителите говорят английски като първи език. Замислете се колко милиона възможности за популяризация на вашите продукти пропускате с всеки изминал ден!
-
Локализацията на корпоративния уеб сайт изгражда авторитет и доверие
Огледайте се! Посетете уеб страниците на вашите конкуренти. Какво виждате? Резултатът сигурно ще ви учуди, защото те отдавна са минали по този път и по всяка вероятност продават повече от вас. Време е и вие да направите своята заявка на пазара като глобална компания. Преводът и локализацията на вашия корпоративен сайт демонстрират увереност в предлаганото от вас качество, уважение и желание за работа с други култури, както и разбиране и признание. Те ще ви дадат шанс както да направите сериозна реклама на вашите продукти и услуги, така и да ги представите по подходящ начин пред милиони нови потенциални клиенти.
-
Ръст на продажбите
Преводът и локализацията осигуряват неограничен достъп до милиони потребители от много нови пазари. Шансът те да купят вашите продукти или услуги е много по-голям, ако им предоставите необходимата информация на техния родния език.
Разбира се, локализацията не е единственият начин за спечелване на нови клиенти и увеличаване на продажбите, но пък със сигурност това е един от най-бързите и лесни методи, които често биват пренебрегвани. Ако процесът ви се струва сложен или неразбираем, свържете се с нас. Ние ще ви консултираме и ще ви помогнем с локализацията на вашата уеб страница, като ви предложим оптимално решение за вашия бизнес!
Галина Стайкова
Latest posts by Галина Стайкова (see all)
- ЕК и ЕП задействат процедури по окончателно премахване на легализацията при бланкови документи - 18.07.2016
- Локализация на уеб страници и ползите от нея - 04.01.2016
- Вярвате ли в транскреацията? - 03.07.2012
- „Как се пише?“ - 06.06.2012
- Защо евтините преводи излизат скъпо? - 05.04.2012
Вашият коментар